IPGM PENERAJU KECEMERLANGAN PENDIDIKAN GURU BERTARAF DUNIA
IPGMKI : IKHLAS, PROAKTIF, GIGIH, MAMPAN, KEBERSAMAAN, INTEGRITI, PRIHATIN, OPTIMIS, HARMONI

Piagam Pelanggan

:: Piagam Pelanggan

Kami warga Jabatan Pengajian Melayu, Institut Pendidikan Guru dengan ini bertekad, beriltizam, berikrar dan berjanji memberi perkhidmatan berkualiti untuk :
  1. Memastikan piagam pelanggan IPGM dan IPGK Ipoh dilaksanakan sepenuhnya.
  2. Memastikan pensyarah JPM mematuhi melaksanakan tanggungjawab dan amanah mengikut ketetapan oleh KPM.
:: Objektif Operasi IPGMK Ipoh

  1. Pelajar berpuas hati pada skor min 4.3 terhadap penilaian proses pendaftaran dan minggu pengurusan pelajar baharu yang dilaksanakan. 
  2. Pelajar berpuas hati pada skor min 4.3 terhadap aktiviti pengajaran dan pembelajaran, kokurikulum dan bimbingan dalam amalan profesional. 
  3. Memastikan proses pemantauan pelaksanaan kurikulum dilaksanakan satu (1) tahun sekali. 
  4. Sekurang-kurangnya 99% pelajar yang menduduki peperiksaan lulus. 
  5. Keputusan peperiksaan akhir program/kursus dimaklumkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas mesyuarat Senat. 
  6. Pelajar berpuas hati pada skor min 4.3 terhadap penilaian pelaksanaan program mentor mentee. 
  7. Aduan Pelanggan (Pelajar) akan diambil tindakan dalam masa tiga (3) hari bekerja. 
  8. Semua Aduan Pelanggan (Pelajar) diberi maklumbalas dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja. 
  9. Memastikan program latihan dalam perkhidmatan memenuhi Standard Pembangunan Profesionalisme Berterusan (PBB). 
  10. Memastikan semua pensyarah, pegawai dan staf pelaksana dapat memenuhi keperluan latihan berdasarkan arahan semasa Jabatan Perkhidmatan Awam. 
  11. Mesyuarat pengurusan kewangan, pembangunan dan aset serta pengurusan sumber manusia diadakan empat (4) kali setahun. 
  12. Pemantauan ke atas keselamatan bangunan dan fizikal pejabat dilaksanakan dua (2) kali setahun.
  13. Aktiviti penyelenggaraan semua peralatan teknologi maklumat dan komunikasi dilaksanakan dua (2) kali setahun. 
  14. Audit Dalaman dilaksanakan sekurang-kurangnya satu (1) kali setahun. 
  15. Memastikan Mesyuarat Kajian Semula Pengurusan (MKSP) dilaksanakan sekurang-kurangnya satu (1) kali setahun.
Kongsi:

No comments:

Post a Comment

MALAYSIA MADANI : JIWA MERDEKA

MALAYSIA MADANI : JIWA MERDEKA

SELAMAT HARI DEEPAVALI

SELAMAT HARI DEEPAVALI

GALERI SASTERAWAN NEGARA

GALERI SASTERAWAN NEGARA
KLIK PADA GAMBAR

LAPORAN TAHUNAN JABATAN

BERITA TERKINI

Admin JPM

Admin JPM
Encik Mohd Faizul Hafiz bin A. Razak

PENGUNJUNG

Search This Blog

Powered by Blogger.